۱۵ هزار و ۶۴۰ نفر از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد اربعین استان قم گفت: از آغاز ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح (ابتدای ماه محرم تاکنون) افزون بر ۱۵ هزار و ۶۴۰ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، صادق بیطرفان امروز یکشنبه 15 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص ارز ۲۰۰ هزار دینار ویژه زائران اربعین منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح است.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود با نزدیکی به ایام پیاده‌روی اربعین شاهد ترافیک در ثبت‌نام زائران باشیم از زائران اربعین خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری قم به اهمیت ثبت‌نام در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رفاهی، حمل‌ونقلی به‌ویژه پوشش بیمه‌ای زائران اربعین مشروط به ثبت‌نام در این سامانه است و شرایط دریافت خدمات دولتی پیش‌بینی‌شده، ثبت‌نام در سماح است.

او با اشاره به رفع برخی نواقص و اضافه‌ شدن خدمات جدید به سامانه سماح ادامه داد: خدمات متنوع بیمه‌ای، اطلاعات مرزهای خروجی، ارائه اطلاعات و آگاهی‌های لازم پیش از سفر و سایر نیازهای زائران در این سامانه پیش‌بینی شده و در اختیار زائران است.

بیطرفان اظهار کرد: تمام زائران پیاده‌روی حماسی اربعین امسال می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح samah.haj.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha