ظرفیت‌های قم در خدمت زوار اربعین حسینی قرار خواهد گرفت

استاندار قم در دیدار با استاندار نجف در عراق گفت: تمام ظرفیت‌های قم در خدمت به زائران اربعین حسینی به کار گرفته خواهد شد و این ظرفیت‌های در خدمت زوار اباعبدالله‌الحسین است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم،  استاندار قم در این نشست که امگاه پنجشنه 19 مرداد انجام شد، با اشاره به ظرفیت و توان صنعتی و خدماتی مطلوب ایجاد شده در این استان، افزود: این استان از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم عراق دارد.

سید محمدتقی شاهچراغی با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد که ظرفیت‌های استان قم در خدمت زوار امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این دیدار، سید محمد تقی شاهچراغی ضمن دعوت از استاندار نجف برای سفر به قم افزایش مبادلات تجاری میان دو استان قم و نجف را مورد تاکید قرار داد و با ارائه آماری از پیشرفت جوانان قمی در عرصه های اقتصادی و علمی، تصریح کرد: استان قم دارای ظرفیت‌های بسیاری برای صادرات محصولات مورد نیاز مردم عراق به این کشور است.

در ادامه این دیدار شاهچراغی با «هاشم الکرعابی» معاون اول استاندار نجف نیز به گفت و گو پرداخت و همکاری دو استان در میزبانی از زائرین اربعین ارزیابی شد.

بر همین اساس طرفین زمینه‌های افزایش مبادلات تجاری میان قم و نجف را مورد ارزیابی قرار دادند.

موضوعاتی چون نحوه خدمات هلال احمر، شهرداری قم و موکب‌های قمی در حوزه های سلامت و درمان، خدمات رفاهی و تامین آب و یخ از دیگر محورهای این گفت و گو بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052001049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha