مجوز گمانه‌زنی در قلعه دینگسی قروه درجزین همدان صادر شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از صدور مجوز گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم قلعه دینگسی قروه درجزین در شهرستان درگزین خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهروز کهیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجوز برنامه گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم قلعه دینگسی قروه درجزین واقع در شهرستان درگزین توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به‌منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی این محدوده صادر شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین افزود: هدف از این برنامه پژوهشی بررسی و شناسایی، مستندسازی و مطالعه باستان‌شناسی قلعه دینگسی قروه درجزین است که به مدت یک‌ماه از تاریخ صدور مجوز به سرپرستی مصطفی رشیدی ارزنده و با نظارت مهدی آقاخانی کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و هیئت همراه انجام می‌شود.

کهیایی گفت: اعتبار مورد نیاز برای انجام برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم  قلعه دینگسی قروه درجزین از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین ادامه داد: قلعه دینگسی قروه درجزین یکی از آثار واجد ارزش تاریخی است که قدمت آن توسط تیم باستان‌شناسی در دست بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha