اختتامیه نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در خوی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجام غربی، مراسم اختتامیه نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا امروز ۷ مهر ۱۴۰۲ با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی چایپار در مجلس، ذبیح‌الله کاظمی، فرماندار خوی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اساتید، علاقه‌مندان و دوست‌داران شمس تبریزی، در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع بوتراب خوی برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این همایش اظهار کرد: پیام صلح و تعامل بین انسان‌ها و ملت‌ها که پیام اسلام نیز بوده، در آثار شمس و مولانا به‌خوبی تجلی یافته و این همایش سرآغاز تحولی بنیادین در حوزه‌های عرفانی، فلسفی، کلامی، ادبی، فرهنگی و اعتقادی است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به وابستگی ادیبان ملل مختلف به حوزه معرفت، نقش معنوی و عرفانی شمس و مولانا نیز در خلق آثار فاخری چون مثنوی معنوی، دیوان شمس، فیه مافیه آشکار است و جهان هر روز بیش از گذشته تشنه معارف معنوی بوده و آثار شمس و مولانا در غرب و شرق عالم به بیشتر زبان‌ها ترجمه و در مقیاسی وسیع منتشر شده است.

او اندیشه شمس و مولانا را رمز تفاهم و پیونددهنده ملت‌ها به یکدیگر قلمداد کرده و ادامه داد: شایسته است که این ظرفیتِ عظیم فرهنگ و معرفت بر همگان بیشتر معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha