عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میرجاوه از عملیات احیای درخت کهنسال تاگ در روستای روپس هفتاد ملا خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، عبدالله کرد بیان کرد: به مناسبت هفته گردشگری روز گذشته ۱۱ مهرماه، درخت تاریخی و کهنسال تاگ(داغداغان) روستای گردشگری روپس هفتاد ملا توسط جمعی از فعالان و دوستداران میراث فرهنگی، با رعایت اصول فنی و با هدف مقابله با بیماری‌های درختان و همچنین افزایش طول عمر آنان آبیاری، سم‌پاشی و پاکسازی شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میرجاوه افزود: درختان کهنسال جزوی از میراث طبیعی ملی بوده و بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای داده‌اند.

او اظهار کرد: این اقدام در راستای صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی و ترویجِ توجه مردم نسبت به پاسداری از میراث‌فرهنگی، تاریخی و گردشگری به عنوان سرمایه‌های ملی اجرا شد.

کُرد ادامه داد: درخت تاگ از کهن ترین درختان منطقه تفتان محسوب می‌شود که پیش از این نیز اقدامات حفاظتی نظیر چالکود، نصب تابلوی معرفی و جابجایی نیمکت پای درخت با نظارت کارشناسان مجرب کشاورزی و با هدف جلوگیری از احتمال تضعیف شدن این گونه با ارزش گیاهی انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha