تور گردشگری برای مددجویان ناشنوای شهرستان قدس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس از برگزاری تور گردشگری برای مددجویان نانشوا و کم شنوای بهزیستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، سعید پالیز گفت:  در این برنامه نیم‌روزه با مددجویان ناشنوا از موزه های آبگینه و سفالینه و موزه هنرهای ملی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس عنوان کرد: مشکل بنیادینی که در سفر برای ناشنوایان وجود دارد، این است که مردم نمی‌توانند به‌آسانی و سریع معلولیت آن‌ها را تشخیص دهند. برای نمونه، معلولیت حرکتی با عصا، ویلچر و ابزارهایی از این دست همراه است. افراد نابینا هم عینک دودی و عصای سفید ویژه‌ی نابینایان را با خود دارند. ولی افراد ناشنوا از ابزار ویژه و قابل تشخیص استفاده نمی‌کنند و بقیه نمی‌توانند به معلولیت آن‌ها پی ببرند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس عنوان کرد: این تور گردشگری بیشتر با هدف رفع نیازهای این بخش از جامعه با حضور یک راهنمای مسلط به زبان اشاره انجام شد.

او افزود: تورهای ویژه معلولین با همکاری بهزیستی شهرستان برای تمام گروه‌های خاص از جمله نابینایان و معلولین حرکتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha