کاشان شانزدهمین شهر جهانی صنایع‌دستی ایران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست هماهنگی برگزاری آیین پاسداشت «کاشان شهر جهانی صنایع‌دستی»، از این شهر به‌عنوان شانزدهمین شهر جهانی صنایع‌دستی ایران نام برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه، نشست هماهنگی آیین پاسداشت انتخاب کاشان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی با حضور حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرماندار ویژه کاشان و جمعی از ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی و مدیران اداره‌کل در محل تالار نشست‌های هتل عامری‌های کاشان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: امروز استان اصفهان با دارا بودن بیش از ۱۹۹ رشته صنایع‌دستی یک‌سوم صنایع‌دستی جهان را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: امروز با بیش از ۱۷ اثر ثبتی جهانی، استان اصفهان رتبه اول ایران را در خصوص ثبت میراث جهانی ملموس و ناملموس به خود اختصاص داده است.

محققیان افزود: بسیار مفتخریم که امروز گردهم آمده‌ایم تا انتخاب کاشان را به‌عنوان شانزدهمین شهر جهانی ایران در حوزه صنایع‌دستی و هنر نساجی را پاس داریم.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز در این نشست گفت: توسعه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از سیاست‌های ما در حوزه توسعه کاشان است و بسیار امید داریم تا شورای جهانی صنایع‌دستی حمایت لازم را از توسعه صنایع‌دستی این شهر تاریخی به عمل آورد.

احمد الفارسی ارزیاب و عضو هیئت‌مدیره شورای جهانی صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: چندین مرتبه افتخار داشتم که به اصفهان سفر کنم و همچنین با سفر شهرستان کاشان به این نتیجه رسیدم که ایران زیبا است لکن آن‌طور که بایدوشاید معرفی نشده است.

او ادامه داد: مرحوم خانم غدا هیجاوی، رئیس فقید شورای جهانی صنایع‌دستی پس از انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر جامع جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهروند افتخاری اصفهان انتخاب شدند و امروز نیز مفتخریم همکارم آقای آصف از کشور هندوستان به‌عنوان شهروند افتخاری کاشان معرفی شدند.

الفارسی افزود: هنرهای سنتی، معماری و ساختار اجتماعی و فرهنگی کاشان نقش مهمی در انتخاب این شهر به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha