ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در محوطه پایگاه‌های میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲۸ آبانماه در جلسه‌ای با حضور سرپرست معاونت صنایع‌دستی و مدیران پایگاه‌های استان با دستور کار ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در محل محوطه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی، اظهار کرد: با توجه به دستورات مقام عالی وزارت در خصوص ایجاد این بازارچه‌ها، پیگیری این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه معاونت صنایع‌دستی و مدیران پایگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه اینکه موضوع از قبل در دستور کار قرار داشته است ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده، ماهانه نسبت به برگزاری جلسات و ارائه گزارش عملکرد اقدام لازم انجام شود تا این اتفاق هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

او با اشاره به اهمیت مقوله صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، گفت: هم پوشانی این موضوع با مقوله‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند در رشد و توسعه این صنعت گرانبها و مشکل گشا بسیار راهبردی باشد و موضوع ایجاد این بازارچه‌های دائمی به همین منظور است.

فرمانی تاکید کرد: شایسته است تا ضمن رعایت قوانین و ضوابط اماکن تاریخی تحت پوشش پایگاه‌ها نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه اقدام شود.

او افزود: گام اول این موضوع جانمایی در چارچوب قوانین و ضوابط آثار تاریخی است و باید تلاش شود تا ضمن جانمایی نسبت به پیگیری سایر مراحل اداری و قانونی در اسرع وقت اقدام عاجل انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه از سرپرست معاونت صنایع‌دستی خواست تا برای عدم اتلاف وقت و زمان مکاتبات و اقدامان انجام شده را ارائه و از دوباره کاری اجتناب شود.

در ادامه جلسه مدیران پایگاه‌ها اقدامات خود را تشریح و قوانین و مقررات اماکن تحت پوشش خود را در رابطه با این موضوع مطرح کردند.

در پایان جلسه مقرر شد تا مدیران پایگاه‌ها نسبت به جانمایی این بازارچه‌ها و اخذ نظرات شوراهای راهبردی خود و همچنین معرفی سرمایه‌گذار و برنامه جامع برای این قبیل موضوعات اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

در استان کرمانشاه دو پایگاه جهانی بیستون و منظر فرهنگی هورامان / اورامانات و سه پایگاه ملی معبدآناهیتا، طاق‌بستان و محور ساسانی وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha