کارگاه آموزش گلیم‌بافی در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه آموزش گلیم‌بافی برای زنان سرپرست خانوار و خانه‌دار در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارگاه آموزشی گلیم بافی، با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و ایجاد اشتغال و نیز کمک به مناطق کم برخوردار شهرستان کرمانشاه برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: این دوره آموزشی برای زنان عموما سرپرست خانوار و زنان خانه دار کرمانشاهی بوده است که با حضور تعداد ۱۶ نفر از این بانوان برگزار شد. 

او ادامه داد: در این کارگاه، متقاضیان با نحوه چله کشی، بافت، اجرای نقشه و ... آشنا می‌شوند.

کوگانی گفت: مربی که کار آموزش را در این کارگاه انجام می‌دهد از مربیان مجرب و با سابقه‌ای است که چندین سال است که با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری دارد.

او تصریح کرد: افراد آموزش دیده پس از اتمام دوره، در آزمون عملی و شفاهی شرکت نموده و بعد از کسب نموه قبولی، برای هرکدام از آنان گواهی شرکت در این دوره ها صادر می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در خاتمه اظهار کرد: کارگاه‌های مذکور همه ساله با تلاش همکاران اداره‌کل و معاونت صنایع‌دستی، به طور کاملا رایگان و ترجیحاً در مناطق محروم یا کم برخوردار شهر و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار صنعتگر فعال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha