کاروان‌سراهای شاه‌عباسی استان مرکزی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از واگذاری کاروانسراهای شاه‌عباسی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز شنبه 11 آذر 1402  در نشستی که با حضور شهاب طلایی شکری مدیرکل صندوق توسعه و احیا برگزار شد، بیان کرد: با توجه به عبور شاهراه اصلی از استان مرکزی، این استان از دیرباز محل پر رونقی برای احداث کاروان‌سرا بوده است. بیش از ۲۳ کاروان‌سرا در استان داریم که 11 مورد از آن‌ها به ثبت ملی رسیده است که قابلیت واگذاری را نیز دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: ما بخشی از تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذار را در اختیارشان قرار دادیم و با بودجه ای که خود سرمایه‌گذار و تسهیلات اعطا شده به او، این کاروان‌سرا احیا شد و اکنون از بوتیک هتل‌های خوب استان مرکزی است که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

مرزبان ادامه داد: اکثر کاروان‌سراها در تملک اداره کل استان بوده و موقعیت خوبی هم دارند. کاروان‌سرای دو دهک دلیجان نیز از طریق صندوق به بهره‌بردار واگذار شد. کاروان‌سرای خشکه‌رود هم به علت مسیر و موقعیت مکانی خوبی که دارد، امسال آماده شرکت در مزایده و جذب مشارکت مردمی است و متقاضی هم برای سرمایه‌گذاری دارد.

او اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی های انجام شده با صندوق، کاروان‌سراهای ورده، خشکه رود، مشهد میقان و همچنین کاروان‌سرای کهک که از کاروان‌سراهای پیشنهادی اداره کل استان مرکزی برای واگذاری به بخش خصوصی هستند، با برگزاری مزایده، به متقاضیان مشارکت در مرمت و احیا و بهره برداری واگذار شوند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100560

برچسب‌ها