گردشگری استان همدان نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در دیدار با نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از مهمترین بخش های حیاتی استان بوده و نیازمند توجه جدی تصمیم گیران به تخصیص اعتبارات مناسب به این حوزه است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده، پنجشنبه 8 آذرماه در بازدید نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: بازنگری قوانین در رابطه با صنعت گردشگری، بهبود قوانین به‌صورت یکپارچه و شفاف در راستای حمایت از صنعت گردشگری، تخصیص منابع و اعتبارات به میراث‌فرهنگی، گردشگری برای تأمین مراکز اقامتی مناسب و زیرساخت‌های گردشگری از جمله نیازهای اساسی در این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: ایجاد تسهیلات خدماتی، رفاهی و بهداشتی، تهیه و انجام تبلیغات مؤثر و مناسب و ایجاد تدابیر لازم برای افزایش سفربه این شهرستان و ایجاد انگیزه برای اقامت  گردشگران در شهرستان ضروری است.

معصوم علیزاده ادامه داد: توجه به سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران، پیگیری جذب سرمایه‌گذار برای روستای ملهمدره اسدآباد، توجه به فرصت‌های مناسب گردنه اسدآباد به عنوان ظرفیت مناسب در شهرستان اسدآباد، توجه به گردشگری کشاورزی در شهرستان و کمک به ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی از فعالیت‌هایی است که می‌توان در شهرستان اسدآباد به سرانجام رساند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده اداره‌کل در شهرستان اسدآباد گفت: شهرستان زیبای اسدآباد دارای پیشینه‌ تاریخی ارزشمندی است.

کیومرث سرمدی افزود: ارتقای جایگاه بخش گردشگری در استان همدان بخصوص شهرستان اسدآباد به‌عنوان پیشران توسعه با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی منطقه، توسعه گردشگری بین‌المللی و جلب حداکثری گردشگری خارجی، توسعه و سامان‌دهی گردشگری داخلی، تأمین زیرساخت‌ها و امکانات جانبی مورد نیاز، ارتقای کیفی خدمات گردشگری از جمله مواردی است که در شهرستان اسدآباد باید جدی گرفته شود.

او تصریح کرد: اعمال سیاست‌های حمایتی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری، توسعه و سامان‌دهی گردشگران حوزه سلامت و جذب نظام‌مند آن‌ها با توجه به مزیت‌های استان وشهرستان اسدآباد و توسعه زیرساخت گردشگری در مناطق نمونه گردشگری مصوب از جمله مواردی است که در آن نقطه اتصال مشترک وجود داشته و نیازمند همکاری و مساعدت تصمیم‌گیران و مدیران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha