اولویت همدان تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال لالجین و کشمش ملایر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند بنابراین توسعه آنها اولویت استان است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سیدمجتبی حسینی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران و معرفی توانمندی‌های همدان در این رخداد، افزود: هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر ۲ زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی انجام شده و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

حسینی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

او تصریح کرد: در کنار سفال و کشمش، ۲ زنجیره اصلی و شناخته شده استان، مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاون اقتصادی وزارت کشور تعریف شده‌ و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha