مثلث طلایی گردشگری کشور در دولت دیده شود

استاندار یزد گفت: با دیده شدن و توجه ویژه دولت به سه استان یزد، فارس و اصفهان در مثلث طلایی گردشگری کشور، مسیر توسعه با تاکید بر تقویت حمل‌ونقل و تامین زیرساخت‌ها هموار خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهران فاطمی صبح امروز، دوشنبه در نشست مثلث طلایی گردشگری که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، ضمن اشاره به پیشنیه فعالیت مثلث طلایی سه استان با برگزاری نشست‌های متعدد و تشکیل دبیرخانه مشترک از سال ۱۳۹۳، گفت: با توجه به اینکه سه استان یزد، فارس و اصفهان مقصد گردشگری فرهنگی کشور هستند و گردشگران عمده تورها از این سه استان بازدید می‌کنند و بیشترین آثار ثبت جهانی و ملی ما عمدتا نیز در آنها وجود دارد، لذا ضرورت دارد مجددا این دبیرخانه تشکیل شود و همکارهای مشترک شکل بگیرد.

استاندار یزد با تاکید به کسب نیازهای حمایتی دولت یادآور شد: پشتیبانی دولت در زمینه‌های زیرساختی، تبلیغاتی و اعتباری می‌تواند سرعت توسعه گردشگری در مثلث طلایی را افزایش دهد.

فاطمی همچنین موضوعاتی از جمله توجه به تامین نیازهای زیرساخت‌های ارتباطی، حمل و نقل، تعریف مسیرها و بسته‌های مشترک،  ایجاد لگوی مشترک، شکل‌گیری پاویون طلایی در نمایشگاه گردشگری تهران، تشکیل دبیرخانه دائمی، ایجاد تارنمای مشترک، توجه به تبلیغات و تولید محتوای مشترک گردشگری با تاکید بر مناطق کمتر شناخته شده و نیز برگزاری برنامه‌ها و شب‌های فرهنگی مشترک و در نهایت تمرکز بر بازارهای هدف مشترک را مطرح و پیشنهاد داد. 

او در پایان نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک در مثلث طلایی گردشگری بیش از گذشته و توسعه گردشگری این محور اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha