پاسداشت آیین باستانی یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: به مناسبت ثبت جهانی شب یلدا در فهرست جهانی یونسکو و پاسداشت آیین باستانی یلدا با حضور مسئولان و هنرمندان در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری گفت: پاسداشت آیین باستانی یلدا روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه  از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در آرامگاه چلبی اوغلو سلطانیه با حضور مسئولان و هنرمندان در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار  می‌شود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، موسیقی سنتی، قصه گویی و مسابقات بومی محلی از جمله برنامه‌های این مراسم است همچنین این مراسم فرصتی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان است. 

او با بیان این‌که جشن «چله گجسی» به منظور احیای فرهنگ و آداب و رسوم گذشته و با هدف ترویج نشاط و شادی در جامعه برگزار می‌شود، تصریح کرد:  در این مراسم آداب و رسومی که در گذشته‌ها وجود داشته به نمایش گذاشته خواهد شود. 

عسگری بیان کرد: آرامگاه چلبی اوغلو سلطانیه شناسنامه‌ای ارزشمند برای تاریخ و فرهنگ و ادب کشورمان است که هرسال گردشگران زیادی از سراسر نقاط جهان از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha