حفار غیرمجاز در شهرستان سامان به ۶ ماه حبس محکوم شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: حفار غیرمجاز در شهرستان سامان از توابع این استان به ۶ ماه حبس محکوم شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا معین فارسانی روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر تأکید کرد: دادسرای شهرستان سامان این فرد متخلف در حوزه آثار میراث‌فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری را در مجموع به شِش ماه حبس و ضبط ادوات و ابزار حفاری محکوم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این حفار قصد داشت از طریق حفاری غیرمجاز به اموال و آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان سامان آسیب وارد کنند.

معین تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha