گردشگری خوراک در توسعه اقتصاد جوامع محلی خراسان شمالی نقش مؤثری دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: گردشگری خوراک می‌تواند منافع اقتصادی زیادی برای جوامع محلی هر منطقه به همراه داشته باشد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با بیان این مطلب گفت: این نوع از گردشگری ابزاری برای توسعۀ هر منطقه قلمداد می‌شود که می‌تواند سبب تحرک اقتصاد محلی شده و از مشاغل موجود حمایت کرده و باعث ایجاد اشتغال در این نواحی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گردشگری غذا به طور قابل‌توجهی رشد کرده و به یکی از پویاترین و خلاق‌ترین بخش‌های گردشگری تبدیل شده است، اظهار کرد: غذا به‌عنوان یکی از حامل‌های اصلی فرهنگ هر جامعه می‌تواند موجب اشتغال پایدار شود و به رشد گردشگر و جذب توریست در منطقه کمک کند.

مستوفیان ادامه داد: در همین راستا با برگزاری جشنواره‌های متنوع می‌توان به احیای غذاهای بومی و سنتی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل مردم پرداخت.

او گفت: وجود اقوام مختلف با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم متفاوت سبب شده این استان ظرفیت بالایی را در طبخ غذاهای محلی و سنتی دارا باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به اهمیت گردشگری خوراک در توسعه این صنعت در استان، تاکنون تلاش شده تا با ثبت غذاها و نان‌های محلی همچون قورمه ترکمنی، قابلی، قلیف چال، سمنو، شیره انگور و.... اقدامات شایسته‌ای دراین‌خصوص انجام شده است.

مستوفیان در پایان با تشکر از شهرداری و شورای شهر بجنورد در برگزاری جشنواره‌های غذا افزود: تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه به معرفی هرچه بهتر آداب‌ورسوم منطقه بو ایجاد اشتغال پایدار و نیز رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha