دوره آموزشی روش‌های طراحی سرامیک در مازندران برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری دوره آموزشی روش‌های طراحی سرامیک در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: دومین سلسله نشست‌های تخصصی طراحی محصول و اصلاح تولید برای گروه سفال و سرامیک استان با عنوان هویت شناسی و درک روش‌های طراحی سرامیک در مازندران در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزش مذکور در ۶ ماهه نخست سال جاری افزود: آشنایی با روش‌های اصولی طراحی، استفاده از خلاقیت و نوآوری در فرآیند تولید و اصلاح روش‌های گروه سفال و سرامیک محور اصلی این نشست‌هاست.

او از وجود کارگاه‌های متعدد سفال و سرامیک در مازندران خبر داد و تصریح کرد: سفال در مازندران قدمت زیادی دارد و تولیدات هنری صنعتگران مازنی در بین هنرمندان کشور شاخص و دارای جایگاه خاصی است.

ایزدی ادامه داد: صنعت سفال و سرامیک استان روند رو به رشدی را دنبال می‌کند و محصولات متنوع و با کیفیتی به بازار عرضه می‌شود که در صورت بازاریابی درست می‌تواند جایگاه خودش را در صنعت سفال و سرامیک کشور تثبیت کند و در بازارهای بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha