یک کارگاه صنایع‌دستی در ایلام افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح یک کارگاه صنایع‌دستی در ششمین روز از دهه فجر در شهرستان ایلام خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت دهه فجرئ انقلاب اسلامی، با حضور عبدالصاحب نادری فرماندار ایلام یک کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌ سرامیک در شهرستان ایلام افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این کارگاه با اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد ریال از اعتبارات تبصره ۱۸ از محل صندوق کارآفرینی و با اشتغال‌زایی ۱۰ نفر در شهرستان ایلام راه‌اندازی شد.

فرماندار ایلام در حاشیه افتتاح کارگاه صنایع‌دستی گفت: دولت مردمی کار و فعالیت در تمام زمینه‌ها از طرح‌ها و دستاوردهای جوانان نخبه و خلاق همه جانبه برای اشتغال پایدار حمایت خواهد کرد.

نادری افزود: یکی از برنامه محوری دولت با توجه به تأکیدات ریاست جمهوری، ایجاد و فراهم کردن شرایط مناسب برای اشتغال پایدار جوانان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: تولید دستی و سنتی با کاربری امروزی و طراحی مناسب از ضروریات اصلی جذب بازارهای جهانی و موفقیت در تجاری‌سازی صنایع‌دستی است.

شریفی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع‌دستی تنها وظیفه تولید را بر عهده دارند و نباید دغدغه طراحی، فروش و بازاریابی را داشته باشند، گفت: به این منظور نیازمند ورود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha