یک مجتمع گردشگری و بوم‌گردی در دره‌شهر ایلام افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح مجتمع گردشگری و بوم‌گردی قلعه میرغلام هاشمی واقع در شهرستان دره‌شهر به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در ششمین روز از دهه فجر با حضور شهریارعباسی معاون امور اقتصادی استانداری ایلام، هوشنگ طاهری فرماندارو دیگر مسئولان، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی قلعه غلام میرهاشمی واقع در شهرستان دره‌شهر افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی روستایی و با اشتغال‌زایی ۱۰ نفر امروز ابه مناسبت هه مبارک فجر افتتاح شد.

شریفی تصریح کرد: این قلعه در بهترین و مستعدترین نقطه شهرستان واقع شده که پس از واگذاری آن به بخش خصوصی در قالب اقامتی و پذیرایی، رفاهی و همچنین با انجام سیستم نورپردازی و زیباسازی به روز توسط بخش خصوصی و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‎دستی استان آماده ارائه خدمات‌دهی به گردشگران خارجی و داخلی است.

او ادامه داد: قلعه میرغلام هاشمی دره‌شهر واقع در روستای مهدی آباد(هاشم آباد)در منطقه دیدنی موسوم به سیکان در سال ۱۳۰۵ توسط میرغلام رضا هاشمی(در دوره  پهلوی اول بنا شد) با کاربری قلعه نظامی، مسکونی و سبک معماری آن قاجاری در سال ۱۳۷۶ واگذار شد.

شریفی گفت: قلعه میرغلام هاشمی  در سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۹۴ ثبت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha