صنایع‌دستی کرمانشاه به خوبی در نمایشگاه گردشگری نمایش داده شده است/ بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صنایع‌دستی در کشور پرداخت شده است

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور گفت: صنایع‌دستی فاخر استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدحسین عسکرپور روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در بازدید از غرفه کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: بازدیدی که از غرفه داشتیم این غرفه با طراحی بسیار زیبا مخصوصاً در حوزه صنایع دستی بر پا شده است و هنرمندان برجسته محصولات بسیار فاخری را به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور با اشاره به گفتگو و مذاکراتی که با هنرمندان حاضر در غرفه داشت عنوان کرد: از سال گذشته اقدام به اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ کردیم و حدود ۸هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در کشور پرداخت شده است.

 او تصریح کرد: تعرفه یارانه گاز و انرژی یکی دیگر از حمایت‌هایی است که با نرخ پایین‌تر از بخش صنایع و خدمات در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار گرفته و لحاظ شده است.

 عسکرپور به معافیت مالیاتی و ارزش افزوده محصولات صنایع دستی اشاره کرد و افزود: سامانه جامع تجارت آمادگی دارد که محصولات کدگذاری بشوند و با این کد از معافیت مالیاتی بر ارزش افزوده برخوردار شوند.

او حمایت دیگری را که به کمک رئیس‌جمهوری و وزیر برقرار شده را بیمه هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: بیمه هنرمندان دو سال معطل بود که این مشکل حل شد و ۱۰هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شود که ۲۰۰ نفر سهمیه استان کرمانشاه است.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور اولویت طرح بیمه هنرمندان را هنرمندان رده‌های سنی ۴۰ تا ۵۰ سال دانست و خاطرنشان ساخت چون این عزیزان به محدودیت سن بیمه‌پردازان نزدیک می‌شوند، این‌ها را در اولویت گذاشته‌ایم.

 او ابراز امیدواری کرد که با ایجاد تشکل‌های صنایع‌دستی و حمایت‌های جمعی گام‌های بزرگی برای تلاشگران این حوزه برداشته شود.

 عسکرپور در خاتمه هنرمندان حوزه صنایع‌دستی را سفیر فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: هنر این عزیزان در اقصا نقاط جهان معرف ایران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha