برای ارتقای خدمات گردشگری رامسر باید آموزش را در مدارس گسترش دهیم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر، گفت: برای ارتقای خدمات گردشگری در شهرستان نمونه رامسر باید آموزش را در مدارس و حتی خانه‌ها گسترش دهیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز  گفت: یکی از مهمترین مبانی اولیه هر فعالیتی آموزش است و شهرستان رامسر که دارای اقتصاد گردشگری است در این بخش باید ارتقا پیدا کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان چالوس، افزود: تلاش کردیم علاوه بر ایجاد مراکز آموزشی گردشگری جدید در سال ۱۴۰۲ همکاری تنگاتنگی با نهادهای آموزشی شهرستان ار جمله دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان برقرار کنیم و معتقدیم برای ارتقای خدمات گردشگری در شهرستان نمونه رامسر باید آموزش را در مدارس و حتی خانه‌ها گسترش دهیم.

سحرخیز با بیان اینکه ارتقا سطح خدمات خود سبب گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خواهد شد؛ اظهار کرد: در این راستا سطح همکاری با واحدهای گردشگری را ارتقا داده‌ایم و زمنیه‌ای مناسب برای آموزش‌های عملی فراهم شده و بزودی آموزش‌های گردشگری به صورت کاربردی ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان رامسر در سالهای گذشته رشته جدید هتل‌داری تاسیس کرده و دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوره‌های علمی و آموزشی را می‌گذرانند که این موضوع می‌تواند برای نهادینه گردن آموزش‌های گردشگری بسیار موثر باشد. 

سحرخیز همچنین به برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مرکز آموزشی گردشگری دیگر در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ایجاد چرخه آموزش و همزمان با آن کار در واحدهای گردشگری در دستور کار این اداره قرار دارد.

 او تربیت بیش از ۵۰ راهنمای گردشگری و همچنین بیش از ۱۲۰ مدیر مراکز اقامتی را از جمله پیامدهای مثبت مباحث آموزشی اداره میراث‌فرهنگی رامسر برشمرد که بسیار در توسعه آداب گردشگر پذیری موثر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha