جهاد دانشگاهی کرمانشاه کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی برگزار می‌کند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از واگذاری برگزاری کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی به سازمان جهاد دانشگاهی استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه از برگزاری نشست مشترک با مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبرداد و اظهارکرد: در این نشست که در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد، مقرر شد که از این پس کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی و توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سالانه باتوجه به میزان اعتبارات خود برای حدود ۴۰۰ نفر از متقاضیان دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی همچون گلیم بافی، گیوه بافی و ... را که از رشته‌های اصیل و بومی استان هستند برگزار می‌کند.

او ادامه داد: از این پس برگزاری این دوره‌ها به سازمان جهاد دانشگاهی استان واگذار می‌شود و اداره‌کل میراث‌فرهنگینیز بر روی برگزاری این دوره نظارت خواهد داشت.

کوگانی تاکید کرد: همچنین مقرر شده که پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نیز برای کسانی که دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی را می‌گذرانند، در بحث افزایش کیفیت تولید صنایع‌دستی، بسته‌بندی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و صادرات صنایع‌دستی آموزش لازم ارائه دهد.

او در پایان یادآور شد: ما امیدواریم با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری این استان بتوانیم تحولات خوبی را در حوزه کمی و کیفی صنایع دستی استان بوجود آوریم.

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۷۵ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha