اجرای آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۳۴ بقعه شاخص قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح‌های آرامش بهاری نوروز ۱۴۰۳ و ضیافت الهی ماه رمضان، در ۳۴ بقعه شاخص استان قم اجرایی می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار کرد: بقاع مجری این طرح در سه سطح دسته‌بندی شده‌اند و بیش از ۷۰ نفر از مبلغان بومی و مستقر در بقاع متبرکه، مسجدها، حسینه‌ها و زندان‌ها در برگزاری طرح مذکور مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، سخنرانی چندرسانه‌ای و سخنرانی در بقاع متبرکه با حضور استادان حوزوی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برنامه‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم و تفسیر کلام وحی، مراسم تحویل سال نو، ضیافت افطاری ساده و ارائه مشاوره سبک زندگی و وقف، از جمله برنامه‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ به شمار می‌روند.

او اضافه کرد: پخش زنده برنامه‌های سحرگاهی و افطاری در شبکه نور (سیمای مرکز استان قم) از جوار آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع)، علی ابن جعفر(ع)، ابراهیم(ع) و جعفر شهید(ع)، همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی این اداره‌کل می‌توان به برگزاری آیین دعا و نیایش هر شب در حرم مطهر امامزاده جمال(ع) و برپایی غرفه‌های قرآن کریم، کودک، مشاوره، سبک زندگی و احکام شرعی در بوستان علوی در بلوار الغدیر و بوستان هاشمی در بزرگراه امام علی(ع) شهر قم و همچنین مزار مقدس شیخان، امامزاده عبدالله(ع) قلعه‌چم و برخی دیگر از بقاع شاخص اشاره کرد.

اسکندری با بیان این که در حرم‌های مطهری که امکان اسکان موقت و شبانه زائران وجود دارد، طرح پذیرش مسافر اجرایی می‌شود، گفت: بر این اساس آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع)، جعفر(ع) روستای زواریان، سید علی(ع)، جمال(ع) و پنج امامزاده؛ پذیرای زائران و مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، ویژه برنامه شب‌های قدر و افطاری ساده از جمله برنامه‌های دیگری است که در همه بقاع متبرکه اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha