برنامه‌های فرهنگی و زیارتی را در بقاع متبرکه اجرا خواهیم کرد/ با سفره‌های ساده افطار میزبان مردم هستیم/ پنج‌هزار مکان اسکان را برای مسافران نوروزی پیش‌بینی کرده‌ایم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز در خصوص برنامه‌های این سازمان، گفت: در نظر داریم تا در بقاع متبرکه طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری را اجرا کنیم. سفره‌های افطار ساده در بقاع متبرکه پس از اقامه نماز مغرب پهن می‌شود و نماز جماعت در بیش از هزار امامزاده اقامه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در گفت وگو با میراث آریا با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز گفت: در نظر داریم تا در بقاع متبرکه طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری را برای بهره مندی همه زائران و بازدیدکنندگان اجرا کنیم.

او با بیان این که در بقاع شاخص چهره‌های معروف و اساتید قرآنی برای قرائت و تفسیر آیات حضور دارند، افزود: در ساعات مختلف از ساعات شبانه روز، مراسم ترتیل خوانی در بقاع برنامه ریزی شده است که از رسانه ملی هم در شبکه‌های استانی و ملی پخش می‌شود.

عادل با اشاره به حضور مردم در آستان‌های مقدس در لحظه تحویل سال، ادامه داد: این لحظات از زمان‌های شلوغ بقاع متبرکه است. به طور کلی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون نفر در لحظه تحویل سال در امامزادگان حضور داشتند و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد بیشتر از سال گذشته باشد.

سخنگوی سازمان همچنین با بیان این که برقراری جلسات تخصصی تفسیر از برنامه‌های مهم ما در سال ۱۴۰۳ است و در هر استان حداقل یک امامزاده کرسی تخصصی تفسیر خواهیم داشت، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان عمده برنامه‌های بقاع متبرکه سمت و سوی قرآنی دارد.

او با اشاره به این که در فضای مجازی و کانال هر امامزاده برنامه‌ها به صورت زنده پخش می‌شود که هم اکنون ۸۰۰ بقعه امام زاده با کانال‌هایی در فضای مجازی به مردم خدمات می‌دهند، افزود: سفره‌های افطار ساده در بقاع متبرکه پس از اقامه نماز مغرب پهن می شود و نماز جماعت در بیش از هزار امامزاده اقامه می شود.

معاون سازمان اوقاف با بیان این که این سفره‌های ساده افطار بانی دارد و همه هزینه آن را سازمان اوقاف نمی پردازد، ادامه داد: در خصوص اسکان زائران هم زائرسراها و مکان‌های اسکان بقاع متبرکه کاملا آماده هستند و این مکان‌ها با کمترین هزینه برای اسکان میهمانان در جوار بقاع متبرکه خدمات ارائه می‌دهند.

عادل با بیان این که پنج هزار مکان اسکان در بقاع داریم که ظرفیت آنها در مجموع ۴۰۰ هزار نفر شب خواب می‌شود، گفت: امکان رزرو این مکان‌ها بیشتر حضوری است، اما به صورت تلفنی هم ممکن است. همچنین همانند سال‌های قبل در صورت نیاز می‌توانیم مردم را اسکان اضطراری بدهیم. این اسکان اضطراری را تا یک میلیون نفر شب خواب در بقاع متبرکه در سال‌های قبل تجربه کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha