آمادگی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در قم برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در تمامی بخش‌های خدماتی و رفاهی فراخوان حضور فوق‌العاده خادمان برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز صادر شده است، گفت: از دربانی گرفته تا انتظامات، حافظان حریم حرم، کفشداری‌ها، امانت‌داری‌ها، خدمات سالمندان و معلولان، رفاه زائر، خدمات اماکن و خدماتی که در تکریم زائران و تنظیف حرم کشیده می‌شود، همگی آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی به خدماتی که برای زائران و روزه‌داران در حرم مطهر بانوی کرامت ارائه می‌شود، اشاره و اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته خادمان حرم مطهر در بخش‌های گوناگون آمادگی استقبال از زائران را به ‌صورت کامل و جامع دارند.

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان این که خادمان بخش مدیریت حرم مطهر تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی داخل حرم انجام می‌دهند، افزود: صحنه‌آرایی و گل‌آرایی جلسات قرآن که به حضور انبوه زائران در شبستان‌های حرم مطهر برگزار می‌شود و نیز گل‌آرایی سفره افطاری حرم مطهر و صحن‌ها در کنار تأمین نظم حضور زائران با تلاش خادمان مدیریت حرم فراهم شده است.

او افزود: خدمات چایخانه حرم مطهر بانوی کرامت بلافاصله پس از افطار تا بعد از صرف افطاری در دو صحن پیامبر اعظم(ص) و جوادالائمه(ع) با مشارکت هیئت فاطمیون فعال است و همچنین هر شب همزمان با مناجات‌خوانی در حرم مطهر چایخانه صحن پیامبر اعظم(ص) خدمت‌رسانی دارد و این خدمات در شب‌های مناسبتی مانند شب تولد امام حسن(ع) و شب‌های قدر تا سحر ادامه دارند.

حجت‌الاسلام‌ فلاحی با بیان این که بیش از ۲۰۰ خادم خواهر و برادر در بخش پذیرایی از زائران در سفره‌های افطاری فعالیت می‌کنند، گفت: سفره‌های افطاری برادران در صحن صاحب‌الزمان(عج) و سفره‌های افطاری خواهران در شبستان نجمه خاتون(س) و بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره) پهن و از زائران با افطاری ساده پذیرایی می‌شود.

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: با توجه ‌به همزمانی تعطیلات نوروزی با ایام ماه مبارک رمضان هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های درمانی، امدادی، هلال‌احمر، ستاد اسکان استان قم و استانداری و سایر ادارات همچون آموزش‌وپرورش و صمت (صنعت، معدن و تجارت) انجام شده است تا خدمات مورد نیاز زائران در حرم مطهر بانوی کرامت ارائه و راهنمایی‌های لازم صورت گیرد.

او گفت: علاوه بر استقرار ستاد اسکان استان قم در حرم مطهر، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا زائران بتوانند در داخل خود حرم استراحت داشته باشند و علاوه بر زائرسرای کوثر با ظرفیت ۴۰۰ نفر، از فضای شبستان نجمه خاتون(س) و بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره) برای استراحت زائران استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی ادامه داد: در بخش مربوط به تکریم زائران علاوه بر چایخانه‌ها و موکب‌هایی که در حرم مطهر دایر هستند، موکب نانوایی حضرتی هم در صحن جوادالائمه(ع) با پخت نان به پذیرایی از زائران و روزه‌داران می‌پردازد.

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های انتظامی و امنیتی صورت‌ گرفته است تا امنیت و آسایش خاطر زائران در حرم مطهر بانوی کرامت تأمین شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha