صدور اولین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل در استان سمنان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای یک هتل برای اولین بار در استان سمنان صادر شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل قصر بسطام شهرستان شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۸ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن اعلام آمادگی برای صدور مجوز صنایع‌دستی برای هتل‌های استان سمنان، افزود: با توجه به حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در هتل‌ها، ارائه محصولات صنایع‌دستی در این مکان یکی از اقدامات مطلوب در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است که ضمن معرفی هنر استان، افزایش فروش صنایع‌دستی را به همراه دارد.

او با بیان اینکه با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، فعالان این حوزه مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی می‌شوند، گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سلطانی‌پور افزود: تمام متقاضیان فروشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توانند با مراجعه به و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، هشت فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha