افتتاح همزمان ۵ نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از افتتاح ۵ نمایشگاه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز در موزه بزرگ خراسان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی احسان زهره‌وندی امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها شامل نمایشگاه هلال نوروز، سکه ها و مدال های تاریخی نمایشگاه هزاره های سنگی، آبگینه و نمایشگاه عکس‌های قدیمی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به سفر میلیون‌ها زائر و گردشگر به مشهد افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی برای بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی است و از آن جایی که موزه بزرگ خراسان در منطقه تفریحی و فرهنگی کوهسنگی مشهد قرار دارد می‌تواند میزبان مناسبی برای گردشگران و همشهریان مشهدی باشد.

او تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها تصاویر قدیمی شهر مشهد، سکه ها و مدال های تاریخی، سنگ های تاریخی، شیشه و آبگینه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

زهره‌وندی درباره جزئیات آثار نمایشگاه‌ها گفت: ۱۳ تا تابلوی منتخب عکس های منتخب نوروز در حرم امام رضا (ع)، ۱۷۰ سکه و مدال تاریخی، ۲۰ قلم شی سنگی شامل ابزارهای سنگی، ظروف و ...، ۱۹  اثر شیشه ای شامل زیورآلات شیشه ای.عطردان و امفیه دان و ... به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه ها از ۲۸ اسفند همه روز از ساعت ۹ تا ۲۰ در محل موزه بزرگ خراسان دایر است.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha