ضریب اشغال بوم‌گردی‌های استان یزد ۶۵ درصد بوده است/ تعریف و پیگیری ۷ راهبرد برای ایام نوروز/ افزایش ۲.۵ برابر گشت‌های پلیس راهور

استاندار یزد از تعریف و پیگیری ۷ راهبرد برای ایام نوروز در استان یزد خبر داد و گفت: با تعریف راهبرد «نوروز بدون فوتی» و سامان اقدامات لازم در این راستا، شاهد روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها در استان هستیم.

مهران فاطمی استاندار یزد در گفت‌وگو با میراث‌آریا به ۷ راهبرد استان برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این راهبردها شامل نوروز بدون فوتی، تنظیم بازار و مهار تورم، رعایت ملاحظات ماه مبارک رمضان و رعایت عفاف و حجاب، نوروز توأم بانشاط و برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدمات‌دهی در شأن مسافران نوروزی و مدیریت بحران‌های طبیعی و اسکان اضطراری مسافران بوده است.

استاندار یزد افزود: بر اساس راهبرد نوروز بدون فوتی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و اصلاح‌شده، ۴۷ نوروزگاه با به‌کارگیری بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی مردمی و بسیجی با همکاری فراجا شکل گرفت و ۹۲ ایستگاه امدادی با مشارکت ۴۰۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر برپا شد.

او با اشاره به افزایش ۲.۵ برابر گشت‌های پلیس راهور ادامه داد: علی‌رغم اینکه سرجمع ورودی مسافر به استان یزد افزایش ۱۰ درصدی داشته است شاهد کاهش ۵ درصدی خروجی از استان هستیم که نشان از رسوب ۱۵ درصدی وسایل نقلیه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

فاطمی تصریح کرد: ۵۰ درصد کاهش فوتی‌های درون‌شهری، ۴۲ درصد کاهش فوتی برون‌شهری، ۶ درصد کاهش سرعت متوسط و ۲ درصد کاهش در سرعت غیرمجاز در استان یزد به ثبت رسیده است.

استاندار یزد گفت: ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۶ هزار نفر در استان یزد فراهم‌شده است و از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر در استان اسکان داده شدند.

او بیان کرد: ضریب اشغال بوم گردی‌های استان ۶۵ درصد و ضریب اشغال هتل‌های استان ۹۵ درصد بوده است.

فاطمی در خصوص ارائه خدمات در شأن مسافرین نوروزی خوش‌آمد گویی به‌تمامی مهمانان گفت: به‌محض ورود مسافران به حوزه استحفاظی یزد یک پیامک خوش‌آمد گویی دریافت می‌کنند و راهنمایی‌های لازم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

استاندار یزد تصریح کرد: شهر یزد و استان یزد ازنظر پاکیزگی مورد رضایت مسافران بوده و از برخورد مطلوب مردم و دستگاه‌های خدمات رسان ابراز رضایت داشتند.

او گفت: ۵۵ بازارچه صنایع‌دستی به‌صورت دائم و موقت راه‌اندازی شده و هر شهرستان شب‌های فرهنگی خود را خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha