اسکان مسافران در یزد به مرز ۲۶۰ هزار نفر رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۹ هزار و ۴۵۱ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری با اشاره به استقبال مردم از سفر به استان یزد گفت: مجموع بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ به ۱۸۹ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۲۵۹ هزار و ۴۵۱ نفر در استان اسکان پیدا کردند، تصریح کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی استان تعداد ۴۹ هزار و ۱۰۵ نفر، اسکان در مدارس ۷۲ هزار و ۹۵۰ نفر و اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز بالغ بر ۵۹ هزار نفر بوده است.

رستگاری مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجور شامل مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی را تعداد ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: آمار اسکان در سایر مراکز دارای مجوز نیز ۵۲ هزار و ۳۹۶ نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطرنشان کرد: مجموع آمار ترددهای ورودی به استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۵ هزار و ۴۸۴ دستگاه بوده است که ۸ درصد افزایش تردد ورودی‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: تردد خروجی‌های استان نیز در همین بازه زمانی تعداد ۴۷۵ هزار و ۶۰ دستگاه بوده است که به نسبت قبل کاهش چهار درصدی خروجی‌ها را نشان می‌دهد.

رستگاری آمار ورود مسافران از طریق قطار را تعداد 10 هزار و 221 نفر و مجموع خروج مسافر، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ را تعداد ۸۷۸۱ نفر عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: حجم ورودی مسافران از مسیر پرواز در این بازه زمانی تعداد ۷۴۸۰ نفر و مجموع مسافران خروجی نیز تعداد ۸۰۶۲ نفر بوده است.

او گفت: مسافران برای دریافت راهنمایی برای اسکان، بازدید از اماکن تاریخی و… می‌توانند با شماره ۰۳۵۳۳۵۲۱ تماس بگیرند و یا به وب سایت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد به آدرس https://yazdcity.ir/۱۴۰۳  مراجعه کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha