افزایش تعداد گردشگران یزد در گروی افزایش رویدادهای متنوع فرهنگی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها، اجرای بازی‌های بومی و محلی، ارائه آداب‌ورسوم سنتی، تأثیر زیادی بر افزایش بازدید از آثار باستانی و جذب گردشگران دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری در حاشیه شب فرهنگی شهرستان بافق که شب گذشته ۶ فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: به‌طور مستمر شاهد برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در شهرستان بافق به همت مجموعه مدیران شهرستان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: رویدادهای فرهنگی مورد استقبال و استفاده مردم قرارگرفته و سبب شده است مردم از نقاط مختلف استان و کشور برای استفاده از این برنامه‌ها به بافق سفر داشته باشند.

او ادامه داد: در راستای اهمیت افزایش تعداد بازدید از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌ها، نیاز است اقدامات متنوع فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌ها پتانسیل‌های مناطق مختلف انجام شود.

رستگاری گفت: اقدام مناسب درزمینهٔ اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها، اجرای بازی‌های بومی و محلی، ارائه آداب‌ورسوم سنتی، اجرای برنامه‌های جذاب برای جلب مشارکت خانواده‌ها تأثیر زیادی بر افزایش بازدید از آثار باستانی و جذب گردشگران خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با پیگیری‌های خود به دنبال شکل‌گیری جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاهی متعدد در شهرستان‌ها است و در حد بضاعت اقداماتی برای تأمین اعتبار لازم برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات اولیه در راستای توسعه گردشگری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha