موزه‌های کرمان زبان تمدن تاریخ کهن هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان دارای موزه‌های متعددی است که زبان تمدن تاریخ کهن این مرز و بوم است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، با بیان این که موزه‌ها زبان گویای وقایع و رویداد گذشته است گفت: کرمان دارای ظرفیت‌های گردشگری  بسیاری ست که موزه بخشی از این ظرفیت عظیم بوده که نشان از تمدن کهن این مرز و بوم دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در کرمان ۳۲ موزه وجود دارد که هشت موزه در مالکیت اداره کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان است گفت: مابقی موزه‌ها به‌صورت مشارکتی و خصوصی است.

او در ادامه با اشاره به اینکه موزه سکه در حال مرمت است و بزودی برای بازدید آماده خواهد شد از برخی موزه ها از جمله موزه زرتشتیان، موزه ذوالفقار، موزه باستان‌شناسی جیرفت، موزه مردم‌شناسی حمام گنجعلیخان، موزه مردم‌شناسی رفسنجان، موزه حمام زنانه کرمان، موزه باغ شاهزاده، موزه هنرهای صنعتی، موزه دفاع مقدس و موزه ساز و باستان‌شناسی هرندی نام برد و در این ایام از گردشگران نوروزی دعوت کرد برای آشنایی بهتر با تمدن تاریخی کرمان از این موزه ها بازدید کنند.

شاهرخی گفت: پربازدیدترین مکان در این ایام باغ شاهزاده ماهان بوده که در صدر است و ارگ بم رتبه دوم و حمام گنجعلیخان رتبه سوم را به لحاظ بازدید مسافرین نوروزی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی کرمان در ادامه با بیان اینکه مهمتر از موزه، راهنمایان این اماکن است که در این زمینه باید اطلاعات کافی داشته و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها لازم است گفت: تلاش کردیم در موزه‌های استان کرمان از راهنمایان باتجربه و با علم و دانش لازم و کافی برای راهنمایی دقیق گردشگران استفاده کنیم.

او گفت: سفر کردن جنبه‌های متفاوت و متعددی دارد که بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی یکی از این جنبه‌هاست و می‌تواند جذابیتی ویژه برای گردشگران به ارمغان آورد.

شاهرخی در ادامه افزود: تنوعی که در موزه‌های کرمان وجود دارد این فرصت را در اختیار قرار می‌دهد تا بتوان با کنجکاوی به اعماق تاریخ سفر کرد و ساعاتی را با آرامش در گذشته سپری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha