انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی در کشور

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از انتخاب اثر هنرمند هرسینی در رشته گلیم‌بافی به عنوان اثر فاخر در وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز سه‌شنبه ۷ فروردین در این خصوص اظهار کرد: به منظور انتخاب آثار فاخر صنایع‌دستی کشور توسط وزارت میراث‌فرهنگی، آثار تعدادی از هنرمندان را در مرحله استانی مورد داوری قرار دادیم. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: از بین آثاری که داوری شدند، در نهایت پنج اثر را به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی مورد داوری قرار گیرند. 

او افزود: از بین پنج اثری که از استان به مرحله کشوری ارسال شده بود، اثر خانم محترم ویسی در رشته گلیم‌بافی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور انتخاب شد. 

کوگانی با تاکید بر اینکه کسب این عنوان افتخاری برای صنایع‌دستی کرمانشاه است، گفت: در استان کرمانشاه هنرمندان بسیار شاخص و بزرگی وجود دارند که طی سال‌های گذشته افتخارآفرینی‌های زیادی را برای استان داشته‌اند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه پیش از این هرسین به عنوان شهر گلیم به ثبت ملی رسیده، گفت:  گلیم هرسین دارنده نشان جغرافیایی بین‌المللی است و بیش از ۴هزار نفر در این شهرستان رشته گلیم فعالیت می‌کنند که نسل به نسل این هنر اصیل به مردمان آن منتقل شده‌ است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha