بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید ۴۲۰هزار و ۷۶۷ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان از نوروز امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه گفت: این تعداد گردشگر و مسافرنوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین جاری از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: از این تعداد ۶۳هزار و ۹۳۰ نفر ازموزه‌های استان و ۱۸۸هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید کرده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین تعداد ۷۹هزار و ۷۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان و ۳۴هزار و ۵۲ نفر از اماکن مذهبی استان بازدید کرده‌اند.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به اقامت و اسکان ۱۰۳هزار و ۷۲۵ مسافر نوروزی در استان در مدت یاد شده اظهار داشت: از این تعداد مسافر نوروزی تعداد ۲۷هزار و ۵۸۹ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۷۳هزار و ۶۳۸ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و 2۴۹۸ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: از مجمع اسکان و اقامت یاد شده در استان؛ هشت هزار و ۴۳ نفر در هتل ها، ۵۷۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، سه هزار و ۶۴۴ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و بیش از سه هزار نفر در مهمانپذیرهای استان اسکان داده شده‌اند.

او گفت: همچنین از مجموع آمار یاد شده، 5۱۱۱ نفر در زائرسراهای استان و 1۱۳۶ نفر در طرح خانه مسافر لرستان اسکان یافته‌اند.

حسن‌پور با اشاره به نظارت روزانه بر مراکز بین‌راهی، اقامتی و رستوران‌های استان نیز افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۳۲ مورد بازدید نظارتی در استان انجام شده که در مجموع ۲۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در بازدیدهای نظارتی انجام شده، ۱۵۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۵۰ مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha