شادپیمایی نوروزی در محلات همدان

کارگردان همدانی تئاتر از شادپیمایی (کارناوال عروسکی نوروز) و اجرای پرفورمنس‌ها در آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و گنجنامه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سعید باغبانی کارگردان تئاتر با اعلام این خبر گفت: در تعطیلات نوروز با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان، شادپیمایی (کارناوال عروسکی نوروز) در محلات همدان اجرا شد.

باغبانی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد فضای شاد اجتماعی، معرفی سنت‌ها، آداب و رسوم، جاذبه‌های همدان و ترویج گردشگری روایت‌محور عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته با شعار «همدان شهر قصه‌ها» برنامه‌های گوناگونی در سطح شهر برگزار کرده‌ایم که با استقبال همشهریان و گردشگران روبه‌رو شده.  امسال نیز همان برنامه را دنبال می‌کنیم.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: شخصیت‌های اصلی این برنامه‌ها عمو نوروز، ننه سرما، کوسه گلین، کیسه‌کش و سه نفر حاجی فیروز را شامل می‌شود. هفت عروسک نیمه غول‌پیکر مادر بزرگ، عمه، خاله، مادر، حاجی فیروز، عمو نوروز و ننه سرما علاوه بر شخصیت‌های اصلی حضور داشتند.

او همچنین از اجرای برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام نوروز پرفرمنس‌های دیااکو، اردشیر دوم، خواجه رشید، باباطاهر و بوعلی نیز در نقاط مختلف شهر در حال اجراست.

باغبانی افزود: برنامه‌ها در یک نقطه متمرکز نیستند وشادپیمایی در محلاتی چون خضر، شهرک فرهنگیان، خیابان بوعلی، اکباتان، گنجنامه، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه و آرامگاه بوعلی اجرا شد. همچنین نقالی و چند برنامه همدان‌گردی در ایام نوروز در حال برگزاری است و صبح‌ها در کنار نقالی، نمایش خیمه شب بازی اجرا می‌شود که تاکنون با استقبال گردشگران روبه رو شده و  اجرای پرفورمنس‌ها در آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و گنجنامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha