برگزاری آیین نوروز و برپایی نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دوم نوروز، آیین نوروز و برپایی نوروزگاه در این استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری، قدرت‌الله ولی‌زاده شامگاه چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در آیین نوروز و برپایی نوروزگاه چهارمحال و بختیاری در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد تأکید کرد: این برنامه با حضور مردم مناطق مختلف استان، مسافران و گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور در این مجموعه تاریخی و فرهنگی برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این آیین انواع موسیقی اقوام بختیاری، قشقایی و فارس ساکن در چهارمحال و بختیاری برای شرکت‌کنندگان اجرا شد.

او تصریح کرد: در جشن آئین نوروز و برپایی نوروزگاه چهارمحال و بختیاری رقص محلی، دستمال‌بازی، موسیقی محلی استان و برنامه‌های طنز کودکان و بزرگسالان برای مردم، مسافران و گردشگران نوروزی اجرا شد.

ولی‌زاده یادآور شد: برگزاری آئین‌های نوروزی به‌منظور گرامی‌داشت نوروز باستان و ارتقای روحیه شادابی مردم، مسافران و گردشگران نوروزی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha