ثبت جهانی پالنگان شکوفایی اقتصاد منطقه را به همراه دارد

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان گفت: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان می‌تواند منجر به حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی و بستر شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، کیومرث حبیبی روز پنجشنبه ٩ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در دومین جلسه شورای راهبری تکمیل پرونده روستای جهانی گردشگری پالنگان که با حضور مدیران ادارات مربوطه در محل فرمانداری کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور برای ثبت جهانی نهایی می‌شود و ضرورت دارد در مدت‌زمان باقیمانده با بررسی فرایند ثبت این روستای تاریخی و ارائه راهکارهای جامع، اقدامات لازم انجام شود.

معاون عمرانی استانداری کردستان افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری روستای پالنگان انجام شده است و ضرورت دارد با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این منطقه، کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم.

او عنوان کرد: باید با همکاری ادارات مربوطه در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله روشنایی معابر، ایجاد شیب‌راه‌ها به جای پله، انتقال فاضلاب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ایجاد حفاظ در مسیر کانال آب رودخانه و همچنین فراهم نمودن زمینه‌ رفاه حال مسافران و گردشگران گام برداشت.

حبیبی یادآور شد: امید است ضمن برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در این منطقه، نقایص و مشکلات مربوط به ثبت جهانی این روستای تاریخی با همکاری ادارات مربوطه و همراهی و مشارکت مردم برطرف شود.

در پایان این جلسه از روستای گردشگرپذیر پالنگان بازدید و مسائل و مشکلات موجود بررسی شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha