آمادگی خراسان رضوی برای موج‌های سفر در شب‌های قدر و عید فطر

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل سفرها و پیش بینی کارشناسان استان خراسان رضوی در شب‌های قدر و تعطیلات عید سعید فطر با موج سفر مواجه خواهد بود که برای میزبانی از زائران و مسافران در این موج‌های سفر از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با رسانه‌ها که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: برای مدیریت سفرها به خصوص بازگشت مسافران و زائران چند اقدام از جمله پیش‌ فروش الکترونیکی بلیت، تهیه بلیت رفت و برگشت در مبدا و استقرار نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان‌های دیگر در مشهد انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: امسال علاوه بر تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین،  تعطیلات ۲۲ تا ۲۴ فروردین را هم در پیش داریم که ما برای بازگشت زائران در هر دو زمان اوج سفرها  برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با بیان این که از اکنون وارد موج سوم سفرها به خراسان رضوی شده‌ایم، ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی رسمی مشهد رزرو شده و در همین راستا کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان امروز تشکیل شده تا آمادگی حداکثر برای میزبانی از زائران و مسافران در این موج سفر وجود داشته باشد.

آمادگی خراسان رضوی برای موج‌های سفر در شب‌های قدر و عید فطر


فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

هم‌چنین مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت اقامت رسمی، موقت و اضطراری استان که حدود ۷۰۰هزار نفر شب در استان است، گفت: متوسط ماندگاری زائران در استان حدود سه شب است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز گفت: ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان احداث شده که ظرفیت اشغال آنها در ایام نوروزی ۲۵ درصد بوده است.

بیدخوری افزود: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود ۴۵۰۰ نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

جریمه ۱۹۱۰ میلیارد ریالی واحدهای متخلف

هم‌چنین امیررضا رجبی مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: از زمان شروع طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، نوروز و رمضان تا پایان هشتم فروردین ماه ۲۶هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی انجام و ۵۸۶۲ پرونده به ارزش ۱۹۱۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رجبی با بیان اینکه طی این مدت ۶۰ واحد متخلف نیز پلمب شده است، افزود: بیشترین میزان تخلف درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و تحویل ندادن صورتحساب بوده است.

او ادامه داد: پوشاک، مواد خوراکی، مراکز اقامتی، حمل و نقل و رستوران‌ها به ترتیب بیشترین موارد شکایت و تخلف را به خود اختصاص دادند.

اسکان ۴۳هزار نفر در بوستان غدیر مشهد

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: ۴۳ هزار زائر در تعطیلات نوروزی تاکنون در بوستان زائر پذیر «غدیر» مشهد اسکان داده شده‌اند.

یعقوبی افزود: طی این مدت ۱۰ هزار نفر نیز در سالن‌های ورزشی و اطراف حرم و فرهنگسراها اسکان یافتند.

او ادامه داد: روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به حرم مطهر خواهیم داشت.

هم‌چنین مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان نیز گفت: در ایام نوروز ۷۷ رام قطار با ظرفیت ۳۸ هزار نفر ورود و خروج مسافر خدمت رسانی می کنند.

مصرف روزانه ۸.۵ میلیون لیتر بنزین

محمدعلی توسلی مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی درباره میزان مصرف سوخت بنزین خودروها در ایام نوروز امسال اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ماه گذشته روزانه حدود ۸.۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شده و در مجموع تاکنون ۱۹۳ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است.

محسن قهار معاون فرودگاه های استان خراسان رضوی گفت: آمار پرواز ۳ درصد و آمار مسافر در فرودگاه های استان ۴ درصد افزایش یافته است.

آمادگی خراسان رضوی برای موج‌های سفر در شب‌های قدر و عید فطر

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha