دانشگاه می‌تواند آینده دانشجویان رشته‌های صنایع دستی را نشان دهد

یک مدرس دانشگاه در رشته صنایع دستی با بیان این که دانشگاه می‌تواند آینده دانشجویان رشته‌های صنایع دستی را به دانشجویان نشان دهد، گفت: اگر دانشگاه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعامل داشته باشد و خروجی و آینده رشته‌های مختلف خود را به دانشجویان نشان دهد، می‌تواند موثرتر باشد.

سمانه حسینی قابوسی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: حدود ۱۰ نفر نیروی ریسنده نخ و ۱۰ نفر بافنده سنتی دارم و تعدادی از نیروها نیز در خانه مشغول به کار هستند. 

او با بیان این که بازار کار ریسندگی مطلوب است، اظهار کرد: هر چند تقاضا برای بهتر شدن بازار وجود دارد و البته در خصوص بازار خارجی اقداماتی کردیم به طور مصداقی در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان نمایشگاهی برپا شد که  تولیدات خود را معرفی کردیم هر چند شناخت کافی در آن کشور نسبت به حوزه ما وجود نداشت. 

این فعال اقتصادی با اشاره به این که هنوز با کشورهای خارجی کار نکردیم، گفت: بازار داخلی از ما استقبال می‌کند چرا که علاوه بر آن که در تولید نساجی مشغول به کار هستیم محصول نهایی هم تولید می‌کنیم. 

او با بیان این که در مباحث دانشگاهی و علمی تلاش زیادی می‌کنم، گفت: در حوزه پارچه بافی ۲ واحد درسی اختصاص داده شده است و بسیاری از هنرجویان و دانشجویان ابراز می‌کنند که تا قبل از آموزش این مقوله آشنایی لازم را نداشتند چرا که یک سری از هنرها از بین رفته و منسوخ شده است. 

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر تلاش کردیم تا آینده پیش‌رو و مباحث علمی را به آن‌ها آموزش بدهیم و توانستیم اقدامات جدیدتری انجام بدهیم. 

 قابوسی با بیان این که بسیاری از دانشجویان صنایع دستی از آینده خود بی‌اطلاع هستند، گفت: جامعه به سمت صنایع دستی رفته است دانشجویان به راحتی می‌توانند بازار کاری خود را پیدا کنند. 

این مدرس دانشگاهی بیان کرد: به اندازه خودمان در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت اقدام کردیم ولی این مسئله تلاش جمعی می‌طلبد و پیشنهاد می‌کنم دانشگاه شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که از نزدیک و به صورت میدانی بتوانند تجربه کنند. 

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعامل داشته باشد و خروجی و آینده رشته‌های مختلف خود را به دانشجو نشان دهد و آینده هر رشته‌ای را معرفی کند، قطعا می‌تواند موثرتر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha