تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی گیلان به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

با تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی، نکوداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در استان گیلان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری‌نژاد با بیان مطلب فوق افزود: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان گیلان با هماهنگی‌های صورت پذیرفته در مجموع حدود ۵۰ برنامه متنوع در سراسر استان شامل برگزاری نشست‌های تخصصی، بازدید دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان از بناها و محوطه‌های تاریخی، گیاه‌زدایی و مرمت بناهای تاریخی، تجلیل از حافظان، بهره‌برداران و مالکان بناهای تاریخی، برگزاری مسابقات مختلف با موضوع آثار تاریخی و سایر برنامه های مرتبط در دستور کار معاونت میراث‌فرهنگی قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان ضمن تقدیر و تشکر از همه حافظان و پاسداران میراث‌فرهنگی در حوزه‌های مختلف قضایی، انتظامی و ... با اشاره به بازدید رایگان از بناها و محوطه‌های تحت مدیریت اداره‌کل گفت: آثار تاریخی ارزشمند فرهنگی در حقیقت میراث گذشتگان و امانت آیندگان در دست نسل امروز است و می‌بایست با امانت‌داری، سالم به صاحبان اصلی آن واگذار شود.

او نقش سازمان‌های مردم نهاد و آحاد مردم را در صیانت آثار تاریخی بی‌بدیل دانست و بر استفاده بهینه از پتانسیل عظیم مردمی برای حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha