صادرات صنایع‌دستی خراسان جنوبی رونق می‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان قاین گفت: با راهکارهای در نظر گرفته شده، امیدواریم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدرضا بابایی روز یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه 1403 که برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود، از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های حاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن گفتگو و آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد. بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha