استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر یک هزار گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر یک هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان گیلان شدند و شهرهای آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی گردشگران خارجی نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته افزود: این گردشگران در طول اقامت خود در استان، در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر این اداره‌کل اقامت داشتند.

او تصریح کرد: خوشبختانه سطح اشغال تخت‌های واحدهای اقامتی در طول سفرهای نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید و این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان است.

جهانی بیان کرد: آنچه مشخص است استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده و این امر نشان دهنده تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و... در افزایش این بازدیدها تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha