دوره تخصصی داوری مهر اصالت ملی برگزار می‌شود

دوره آموزش داوری مهر اصالت ملی توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، دوره آموزش داوری مهر اصالت ملی در قالب چند گروه منطقه‌بندی شده برگزار می‌شود، به طوری که اولین نشست تخصصی آن در قالب گروه ستادی در پایان هفته جاری برگزار خواهد شد. 

نخستین گروه مربوط به مهر اصالت ملی شامل استان‌های تهران، مرکزی، قم و سمنان است که در عمارت تاریخی کوشک برگزار می‌شود. گروه‌های بعدی شامل استان‌های مازندران، گیلان، قزوین و البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است. 

گروه دیگر شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، همدان، کرمانشاه، کردستان، اسلام و لرستان است. 

این دوره که به صورت مداوم و هفتگی توسط واحد آموزش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود، شامل فارس، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و گروه بعدی بوشهر، خوزستان، کهگلویه و بویر احمد، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری است که همه این دوره‌ها در عمارت تاریخی کوشک برگزار می‌شود. 

شرایط حضور در این دوره‌های تخصصی از طریق معاونت صنایع دستی هر استان اعلام می‌شود و افراد واجد شرایط می‌توانند برای حضور ثبت نام کنند. 

همچنین افراد باید دارای مدرک تحصیلی رشته صنایع دستی (کارشناسی و مقاطع بالاتر)، درجه هنری یک و ۲ و تجربه کاری در حوزه تخصصی صنایع دستی به مدت ۱۵ سال و بیشتر باشند، همچنین کارشناسانی که دارای سابقه داوری در حوزه مهر اصالت و برنامه‌های مشابه هستند، دارا بودن تخصص و تجربه حرفه‌ای در یک یا د۲ شاخه از رشته‌های صنایع دستی با تایید اساتید آن رشته، از دیگر شرایط شرکت در این دوره است. 

مدرسان دانشگاه که دارای دانش نظری و عملی همراه با رشته‌های صنایع دستی هستن همراه با ارائه تأییدیه از دانشگاه نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند. 

در پایان این دوره حضوری، به شرکت کنندگان گواهی حضور در این دوره با اعتبار درج در شناسنامه آموزشی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha