خلیج‌فارس، غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان است  

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری گفت: خلیج‌فارس به عنوان یکی از غیرقابل انکارترین اسناد هویتی در جهان محسوب می‌شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری ۹ اردیبهشت ماه اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس جلسه هماهنگی برنامه‌های این روز در اداره میراث‌فرهنگی چابهار و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.  

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری افزود: این روز در تاریخ کشور به نام روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده که بسیار ارزشمند و مهم است و باید به خوبی پاس داشته شود.  

او افزود: این روز یادآور از خود گذشتگی‌های ملت سرفراز ایران و فرار اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط  جابرانه بر سواحل جنوب کشور است که در سال ۱۳۸۹ نیز به عنوان میراث معنوی در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده و به عنوان روزی که امتداد هویت تاریخی و سند اثبات تمدن کهن و دیرپای ایران زمین است جزو غیر قابل انکارترین اسناد هویتی در جهان به شمار می‌رود. 

به گفته امیری، در همین راستا مقرر شد تا ویژه برنامه های مختلفی از جمله رژه شناورهای دریایی، گلباران سواحل دریای مکران و مسابقات شترسواری همراه با اجرای موسیقی های محلی در این روز انجام شود.  

او تصریح کرد: برگزاری مسابقات شنا در آب‌های آزاد، مجسمه ها و سازه های شنی ویژه دانش آموزان و نورافشانی پارک بهاران واقع در دریا بزرگ در کنار جلسات تخصصی خلیج‌فارس از جمله دیگر برنامه هایی است که در این روز پیش‌بینی شده و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha