تولیدات صنایع‌دستی کردستان برندسازی می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برنامه‌ریزی برای برندسازی تولیدات صنایع‌دستی کردستان خبر داد.

به‌ گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شامگاه پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در سفر به استان کردستان و حضور در نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان در سنندج با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'جهش تولید و مشارکت مردم' گفت: صنایع‌دستی مصداق بارز مردمی‌ترین مشارکت در تولید است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: صنایع‌دستی اقتصاد هویت بنیان است، اقتصادی که می تواند روایتگر فرهنگ و ریشه‌های ما باشد.

او افزود: تلاش ما ارزش آفرینی در زنجیره ارزش از ابتدای طراحی تا انتهای چرخه که فروش و رضایت‌مندی مشتری است.
 
جلالی عنوان کرد: طی دو سال اخیر توانستیم رویکرد صنایع‌دستی را از فرهنگی محض به رویکرد اقتصاد هویت بنیان تبدیل کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور یادآور شد: استان کردستان یکی از کانون‌های قدیمی صنایع‌دستی ایران محسوب می‌شود که تنوع آثار آن بسیار زیاد است.

او بیان کرد: نازک‌کاری سنندج، گلیم سنه،کلاش مریوان، شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و  ارغوان‌بافی دیوزناو، تنها بخشی از شاهکارهای این دیار می‌باشد که در سطح ملی و جهانی معرفی و ثبت شده است. 

جلالی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با شناسایی و ایجاد پل‌هایی برای صادرات نقش‌آفرینی کند، گفت: باید به جهش تولید برسیم و این جهش با هم‌گرایی، همکاری و همجوشی مقرر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022101115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha