به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"محسن لشگري\" رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان شمالي در نخستين سمينار بررسي موانع راهکارهاي توسعه صنعت گردشگري که صبح امروز در هتل نگين بجنورد برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: استان تازه تأسيس خراسان شمالي بايد بيشتر از اين در عرض معرفي رسانه‌ها قرار گيرد تا هموطنان بيشتر با خطه سرسبز تاريخي و ديني، فرهنگي اين استان آشنا شوند.

وي با بيان اينکه با برگزاري اين سمينار اميدواريم بتوانيم استان را آن‌طور که شايسته است، معرفي کنيم، افزود: يکي از مشکلاتي که در گردشگري استان با آن مواجه هستيم بحث فرودگاه و راه‌هاي دسترسي و تردد در استان است که براي جذب گردشگر بر اين استان بايد اين راه‌ها از ايمني لازم برخوردار شوند.

لشگري با بيان اينکه در سال 86 بروشور، نقشه و اقلام اطلاع‌رساني تبليغات چاپ شده اضافه کرد: وقتي اين اقلام تبليغاتي چاپ شد مورد توجه زائران و مسافران استان قرار گرفت اما متوجه شديم که خيلي از مردم استان‌ها هم از توانمندي‌ها و قابليت‌هاي گردشگري استان اطلاع‌ کافي ندارد و چاپ اين بروشورها براي آنها نيز مفيد است.

وي با اشاره به اينکه براي معرفي اين استان بايد خود هم‌استاني‌ها نيز از قابليت‌هاي اين استان آگاهي يابند و آن را به هموطنان خود معرفي کنند، گفت: خراسان‌شمالي بين دو قطب گردشگري زيارتي و سياحتي واقع شده است و در سال گذشته 25 ميليون نفر از اين استان عبور کردند.

\"لشگري\" همچنين با تأکيد بر اينکه بايد اطلاع‌رساني را در استان تقويت کنيم، تصريح کرد: اگر مسافران عبوري از قابليت‌هاي گردشگري استان آگاهي يابند مدت اقامت‌شان در استان افزايش خواهد يافت.

وي با اشاره به اينکه استان خراسان شمالي از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي، فرهنگي متنوعي برخوردار است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالي به لحاظ موقعيت از 14 کشور جهان بزرگتر و جمعيت آن از 7 استان کشور بيشتر است و از تنوع قومي نظير ترک، بلوچ برخوردار است.

لشگري با اشاره به اينکه خراسان شمالي مرز مشترکي با کشور ترکمنستان دارد، اضافه کرد: اين استان داراي جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي بسياري است اما در راستاي معرفي اين جاذبه‌ها هنوز اقدام‌هاي جدي نشده است.

وي همچنين گفت: ما در حال حاضر 9 پايگاه اطلاع‌رساني در مسيرهاي پرتردد استان و يک کمپ استقبال از مسافران تابستاني استان راه‌اندازي کرده‌ايم.

وي با تأکيد بر اينکه اميدواريم بتوانيم استان را به عنوان يکي از قطب‌هاي گردشگري ملي مطرح کنيم، افزود: يکي از الويت‌هاي سال آينده شناسايي قابليت‌هاي گردشگري در استان است.

وي همچنين گفت: کل کارهاي عمراني و فيزيکي 8 روستاي نمونه گردشگري مصوب دولت در خراسان شمالي در شش ماه دوم سال آغاز خواهد شد.

R/H/104


انتهای پیام/

کد خبر 1386041741