به گزارش ميراث‌آريا(chtn)،\"اسفنديار رحيم مشايي\" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينکه در بحث صنايع دستي کشور بايد کارهاي بزرگي صورت گيرد، گفت:بحث صنايع دستي در حال حاضر با مشکلات بزرگي مواجه است و در اين بخش بايد کارهاي زيادي صورت گيرد.

وي افزود: تاکنون در بخش صنايع دستي کشور سرمايه‌گذاري بنيادين صورت نگرفته، که در اين راستا ايجاد شهرک‌ها و بازارچه‌هاي صنايع دستي در کنار ايجاد يک برنامه گسترده آموزش توليد و پيش از توليد که بتواند فرصتي بر اي عرضه محصولات را براي صنعتگران فراهم کند، در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مشايي با بيان اينکه مي‌توان با ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي صنايع دستي، بازار کاري مناسبي براي صنعتگران ايجاد کرد، افزود: در راستاي حمايت از صنعتگران در حوزه صنايع دستي، طرح بيمه هنرمندان صنايع دستي سال آينده به صورت جدي در اين سازمان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

معاون رئيس‌جمهور گفت: استفاده از فضاها و ساختمان‌هاي ميراث فرهنگي در آموزش صنايع‌دستي امري شدني است و با سياست‌هاي سازمان نيز هم راستاست.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اينکه مهارت در صنايع‌دستي اهميت ويژه‌اي دارد، خاطرنشان کرد: مدرک‌گرايي را بايد از بين برد زيرا به طور عملي به توليد منجر نمي‌شود و استفاده از ظرفيت دستگاه‌هاي ديگر دولتي نيز بايد مورد مطالعه قرار گيرد تا به نحوي شايسته بتوان از ظرفيت‌ ديگر سازمان‌ها در اين حوزه بهره برد.

وي ورود بخش خصوصي در حوزه آموزش را ضروري دانست و گفت: در صورتي که بازار صنايع‌دستي و فروش رونق گيرد، مخاطبان بسياري را به سوي خود جلب خواهد کرد، بنابراين تشکيل چنين بازارهايي به طور اصولي نيز توصيه مي‌شود.

معاون رئيس‌جمهور، در ادامه حضور همه‌جانبه صنايع دستي در جاي‌جاي کشور را مورد توجه قرارداد و گفت: حفظ اين حضور در همه جاي ايران يک ضرورت است.
114/


انتهای پیام/

کد خبر 1386082130