نمايشگاه استاني صنايع دستي در چابهار برگزار مي‌شود

يحيي دانش، سرپرست معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان با بيان خبر فوق به ميراث آريا(CHTN) گفت: اين نمايشگاه پس از ماه مبارک رمضان به منظور عرضه و نمايش صنايع دستي بومي و با مشارکت منطقه آزاد در چابهار برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينکه 98 درصد زنان در اين استان به توليد صنايع دستي مي پردازند گفت: زنان بلوچ در اين استان بيشتر از مردان به توليد صنايع دستي مي پردازند.

سرپرست معاونت صنايع دستي استان سيستان و بلوچستان در خصوص تعداد هنرمندان صنايع دستي در اين استان گفت: تا کنون براي 16 هزار و 505 هنرمند کارت صنعتگري صادر شده است که البته تعداد هنرمندان استان بيش از اين تعدا است.

دانش با اشاره به رشته‌هاي رو به منسوخ در اين استان گفت:‌\"منگليگ\"‌از جمله رشته هاي رو به منسوخ اين استان است که در صدد هستيم با تغيير کاربري اين رشته، به احياي آن بپردازيم.

وي متذکر شد: منگليک نوعي شيشه سنتي است که تا کنون به منظور توليد زيور آلات از آن استفاده شده است ولي در صدد هستيم با تغيير کاربري اين رشته و تبديل آن به ظروف شيشه اي به احياي آن بپردازيم.همچنين \"منگليک\" در روستاي \"بهستان مخت\" از توابع شهرستان نيک شهر اين استان توليد مي شود./117

انتهای پیام/

کد خبر 1387052010