با تمام توان از دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه گذاري حمايت مي‌کنيم

به گزارش ميراث آريا (chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها، دکتر محسن طلايي که در هفتمين جلسه ستاد راهبردي برگزاري دومين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري که با حضور مهدي جهانگيري معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌ها و برخي از مديران و مسئولان سازماني برگزار شد، سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب افزود: برگزاري چنين همايش‌هايي بهترين فرصت و گام بزرگ براي معرفي پتانسيل‌هاي گردشگري ايران است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي معاونت اقتصادي وزارت امور خارجه در شناسايي و معرفي سرمايه‌گذاران گفت: برنامه‌ها و بسته‌هاي سرمايه‌گذاري قابل ارائه به سرمايه‌گذاران در همايش مذکور را در اختيار معاونت اقتصادي بگذاريد تا بتوانيم به صورت همه جانبه در برگزاري اين همايش مشارکت داشته باشيم.

وي اظهار داشت: اين بسته‌ها و برنامه‌ها بايد در اختيار سفرا نيز قرار گيرد تا آنان بتوانند جزئيات بسته‌ها را بررسي و به شرکت‌هاي سرمايه‌گذار علاقمند ارائه دهند.

دکتر طلايي با بيان اينکه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سال‌هاي اخير گام‌هاي موثري در بخش توسعه صنعت گردشگري برداشته است، تصريح کرد: اين اقدامات از چشم جهانيان پوشيده نيست و نخواهد ماند.

در ادامه اين جلسه محمد جواد رسولي مدير کل امور ايرانيان خارج از کشور نيز گفت: بايد کميته‌اي يا سازماني با مشارکت و همکاري دستگاه‌هاي ذيربط تشکيل و با داشتن اختيار تام از منافع ايرانيان خارج از کشور حمايت کند.

وي، با اشاره به اينکه بسياري از ايرانيان و سرمايه‌گذاران ايراني مقيم خارج تمايل زيادي به سرمايه‌گذاري در ايران دارند، گفت: موانع و مشکلات موجود سبب شده بسياري از آنان انگيزه خود را براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف از دست بدهند.

رسولي، نداشتن اطلاعات کافي و لازم سرمايه‌گذاران براي چگونگي سرمايه‌گذاري در ايران را يکي از مشکلات موجود برشمرد و از مسئولان خواست تا در بسته‌هاي سرمايه‌گذاري مورد نظر تمام جزئيات و روند کارهاي اجرايي اين بخش را به صورت کامل توضيح دهند./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387052022