انتشار داستان زندگي ايرانيان به روايت موزه ملي ايران

به گزارش ميراث آريا (chtn) زهره پري رخ مولف اين کتاب با بيان اين مطلب گفت: در اين کتاب تاريخ و سير تحول زندگي ايرانيان با محوريت هنر ايراني از دوران پيش از تاريخ تا دوران اسلامي روايت شده است.

وي گفت: اين کتاب با معرفي هنر ايران پيش از تاريخ آغاز شده و به ترتيب دوران‌هاي تاريخي و اسلامي را برمبناي آثار موجود در موزه ملي معرفي مي‌کند.

مؤلف کتاب تصريح کرد: فصل آخر اين کتاب نيز به معرفي موزه ملي ايران، بخش‌هاي مختلف آن و آثار موجود در در اين موزه مي‌پردازد.

پري رخ افزود: ابزار و ادوات سنگي مربوط به پيش از تاريخ، آثار سفالي، فلزي، اشياء شيشه‌اي، آثار چوبي، پارچه و آثار معماري شاخص موجود در موزه ملي دراين کتاب معرفي شده است.

وي با بيان اينکه در اين کتاب تلاش شده است زمينه به وجود آمدن هنر و سير تحول آن براي کودکان توضيح داده شود تصريح کرد: کتاب \"داستان زندگي ايرانيان به روايت موزه ملي ايران\" اثري حاصل همکاري مشترک کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و سازمان ميراث فرهنگي کشور است.

وي ادامه داد: در تاليف اين کتاب سعي شده است علاوه بر حوادث و شرايطي که موجب به وجود آمدن يک شي در يک دوره تاريخي شده است به طور خاص به معرفي آن شي نيز پرداخته شود.

پري رخ با بيان اينکه کتاب مذکور مراحل نهايي چاپ خود را مي گذراند اظهار اميد واري کرد که تا پايان امسال منتشر شود. /115

انتهای پیام/

کد خبر 1387052141