جشنواره فيلم و عکس صنايع‌دستي در معاونت سينمايي ثبت مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn)، دبير دومين جشنواره فيلم و عکس و پژوهش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در سومين گفتمان هنرهاي سنتي، صنايع‌دستي و رسانه با بيان اين مطلب گفت: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور در زمينه برپايي اين جشنواره طرح جامعي تهيه کرده که در اختيار معاونت سينمايي قرار مي‌دهد.

داوود سماواتي يار با اشاره به اينکه اين معاونت برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي براي حضور کشورهاي مختلف در اين جشنواره در جهت اهداف بين‌المللي دومين جشنواره فيلم و عکس هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي انجام داده، اظهار داشت: با توافقاتي که با حوزه جشنواره‌ها و بين الملل معاونت سينمايي انجام شده براي دعوت از نمايندگان کشورهاي مختلف اقداماتي صورت گرفته است.

وي ادامه داد: همچنين در زمينه زمان برگزاري اين جشنواره در سال آينده نيز تصميمات مناسبي در دستور کار قرار گرفته است.

دبير دومين جشنواره با بيان اينکه جشنواره امسال به دليل سرعت بالايي که در انجام کارها لازم بود و کم تجربگي‌ها با مشکلاتي همراه بود، گفت: با ثبت اين جشنواره در معاونت سينمايي شاهد تحولات تازه‌اي در جشنواره دوم خواهيم بود.

سماواتي با تأکيد بر اينکه پيشنهاد معاونت هنرهاي سنتي به معاونت سينمايي در زمينه زمان برگزاري به مردادماه سال آينده مربوط مي‌شود، افزود: در سال آينده به دليل همزماني انتخابات رياست جمهوري نمي‌توانيم شاهد برگزاري دومين جشنواره در روز جهاني صنايع‌دستي که 21 خردادماه است باشيم.

وي تصريح کرد: برپايي اين جشنواره در زمان پيشنهادي امکان حضور کشورهاي خواهان شرکت در اين جشنواره را بسيار را راحت‌تر فراهم مي‌کند ضمن اينکه به دليل فرصت زماني بيشتر اين جشنواره با آمادگي بهتري برپا مي‌شود.

دبير جلسات گفتمان هنرهاي سنتي، صنايع‌دستي و رسانه با مثبت ارزيابي کردن برپايي چنين جشنواره‌هايي در بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي افزود: يکي از مهمترين دغدغه‌هاي ما حفظ نام و آثار هنرمندان و استادان اين عرصه است که با اجرايي شدن اين اقدام جدي مي‌شود.

داوود سماواتي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مشکل بودجه و اعتبار کافي براي برپايي جشنواره به صورت جدي مطرح است ضمن اينکه ما نيازمند کمک و هم فکري معاونت سينمايي در برگزاري، نحوه اجرا و زمان‌بندي اين رويکرد هستيم.

وي يادآور شد: شوراي راهبردي و سياست‌گذاري اين جشنواره فعاليت خود را از مدتي قبل آغاز کرده‌اند و اين در حالي است که معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي عنوان پژوهش را در کنار نام اين جشنواره براي سال آتي در نظر گرفته است.

دبير دومين جشنواره فيلم، عکس ‌و پژوهش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي خاطرنشان کرد: ما از ظرفيت‌هاي معاونت سينمايي به خوبي اگاهي داريم و از اين معاونت مي‌خواهيم که تمامي اين ظرفيت‌هارا در جهت برپايي مناسب و حرفه‌اي شدن جشنواره دوم در اختيار ما بگذارد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387110314